Konkurs „Zimowe ARTefakty” właśnie ruszył!

Strona główna / Projekty / Programy wspierające toruńskich artystów / Konkurs „Zimowe ARTefakty” właśnie ruszył!

W związku z przedłużającą się pandemią, a tym samym trudną sytuacją toruńskich artystów, rusza konkurs „Zimowe ARTefakty”. W ramach trzeciego już działania pomocowego przygotowanego z inicjatywy Urzędu Miasta Torunia, twórcy mogą zgłaszać propozycje artystycznych aktywności internetowych, które tym razem pozostawią po sobie trwały ślad. Projekty nadsyłać można do 28 stycznia 2021 roku.

Inicjatywa, która powstała dzięki Urzędowi Miasta Torunia skierowana jest do toruńskich twórców działających w obszarze kultury, w tym: muzyków, plastyków, pisarzy, performerów, animatorów oraz innych osób, których działalność twórcza i artystyczna mieści się w katalogu działań kulturalnych jakimi są: koncerty, warsztaty, wystawy, spotkania z twórcami i inne działania związane z szeroko pojętą kulturą.

Jakie projekty można zgłaszać? Jakie są zasady konkursu?

Zadaniem uczestników konkursu będzie przedstawienie pomysłu na artystyczne działanie do przeprowadzenia częściowo za pośrednictwem Internetu. Zwycięskie zgłoszenia zostaną nagrodzone kwotą 1.500,00 zł brutto. Projekty realizowane będą przez cały luty 2021 roku, według harmonogramu ustalonego po wyłonieniu zwycięzców.

Podstawowym wymaganiem jest zaproponowanie trwałego śladu, który pozostanie po realizacji projektu – zalicza się do tego stworzenie fizycznego przedmiotu (np. obrazu, katalogu, płyty CD) lub dodatkowa realizacja projektu na żywo podczas wydarzeń organizowanych przez Toruńską Agendę Kulturalną, gdy będzie to już możliwe w przestrzeni miejskiej.

Nadesłany projekt powinien zakładać stworzenie przez uczestnika wartości dodanej. Mogą to być przedmioty i wytwory będące zapisem artystycznego działania, np. wydany katalog, obraz, fotografia, rzeźba oraz wszelkiego rodzaju dzieła, które po ich stworzeniu w formie działania internetowego zostaną przekazane Urzędowi Miasta Torunia i będą mogły zostać wykorzystane w celach promocyjnych, np. przekazane dalej na aukcje charytatywne. W przypadku internetowych koncertów, warsztatów edukacyjnych czy spotkań z publicznością konieczne jest złożenie przez artystów deklaracji powtórnego, nieodpłatnego zrealizowania działania już na żywo z publicznością, gdy będzie to znowu możliwe. — mówi Krystian Kubjaczyk z Toruńskiej Agendy Kulturalnej

grafika na zimowe ARTefakty | zgłoś projekt w konkursie zimowe ARTefakty na stronie www.tak.torun.pl/zimowe-artefakty

Artyści biorący udział w konkursie zobligowani będą do wyboru i wykonania jednej z powyższych form trwałego śladu swojego projektu. Po zakończeniu projektu uczestnicy nie będą mogli domagać się dodatkowych roszczeń finansowych z tytułu powtórnego wykonania projektu na żywo lub wykorzystania przekazanego przedmiotu w celach promocyjnych.

Jak dodają organizatorzy akcji: „Dzięki temu pomoc, którą teraz otrzymają artyści znajdujący się w trudnej sytuacji, potem zaprocentuje i pozwoli publiczności – także dotkniętej finansowo przez pandemię – bezpłatnie uczestniczyć w ciekawych wydarzeniach. To model, w którym dobro czyni dobro”.

Warto dodać, że w postępowaniu konkursowym możliwe będzie zdobycie dodatkowych punktów. Otrzymają je zgłoszenia:

  • wyróżniające się interdyscyplinarnością,
  • promujące młodych, nowych artystów,
  • złożone przez artystów, którzy nie otrzymali wsparcia w żadnej z edycji konkursu „Daj Sztukę”,
  • zawierające innowacyjne pomysły na stworzenie działań internetowych,
  • inspirowane pięknem toruńskiej zimowej atmosfery.

Zgłoszony projekt powinien zawierać propozycję, której czas realizacji nie będzie krótszy niż 30 minut. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie 3 różne projekty, jednak każdy z nich musi być zgłoszony oddzielnie — w jednym formularzu możliwe jest przesłanie jednego projektu. Wyłonione pomysły będą musiały zostać zrealizowane kosztem i nakładem pracy artysty lub grupy zgłaszającej projekt.

Do kiedy trwa nabór? Gdzie można składać wniosek?

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 28 stycznia 2021 roku o godzinie 12:00. Po tym terminie Jury Konkursowe wyłoni zwycięzców, z których każdy zostanie nagrodzony kwotą 1.500,00 zł brutto. Wybrane projekty będą publikowane od 1 do 28 lutego 2021 roku na stronie internetowej konkursu i w social mediach Toruńskiej Agendy Kulturalnej, zgodnie z harmonogramem ustalonym z laureatami.

Zgłoszenia przesyłać można poprzez wypełnienie elektronicznego formularza zamieszczonego na stronie internetowej Konkursu oraz pod poniższym adresem. Pełny regulamin konkursu dostępy jest na stronie projektu oraz poniżej:

Zachęcamy do śledzenia strony oraz mediów społecznościowych Toruńskiej Agendy Kulturalnej.

stopka sponsorska - Miasto Toruń - Toruńska Agenda Kulturalna - Toyota Bednarscy - Infocomp - enova 365 - DMI MEdia - MPO - Lenkiewicz- Grande Caffee

Powrót na górę