Toruńska Agenda Kulturalna

Polska Organizacja Turystyczna coraz głośniej o Bella Skyway Festival

Piątek, 6 marca 2015 r.

fot. Adrian Chmielewski (k35 photo)

Artykuł w prestiżowym miesięczniku „National Geographic Traveler”, dwujęzyczny e-book wykorzystywany w działaniach promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej czy wystawa prezentowana podczas ważnych wydarzeń targowych — to tylko część przedsięwzięć realizowanych przez POT na rzecz laureatów certyfikatu na Najlepszy Produkt Turystyczny 2014 roku, a więc także Bella Skyway Festival.

W październiku 2014 roku, podczas uroczystej gali zorganizowanej przez Polską Organizację Turystyczną w ramach Targów Tour Salon, Bella Skyway Festival po raz kolejny sięgnął po nagrodę z najwyższej półki, Certyfikat za Najlepszy Produkt Turystyczny 2014 roku. Podczas gali zorganizowanej przez POT Bella Skyway Festival otrzymał również Certyfikat Internautów za Najlepszy Produkt Turystyczny 2014 roku, poprzedzony plebiscytem w portalu Wirtualnej Polski, w którym zdeklasował rywali, zdobywając 52% głosów. Od czasu zdobycia tego cenionego tytułu minęło niewiele czasu, a już udało się zrealizować kilka ważnych przedsięwzięć na rzecz laureatów.

Na portalach turystycznych www.polska.travel i www.poland.travel pojawił się polsko-angielski e-book prezentujący laureatów certyfikatu. Po Polsce podróżuje także dwujęzyczna wystawa eksponująca ubiegłoroczne perły rodzimej turystyki, prezentowana podczas wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez Polską Organizację Turystyczną. Już w kwietniu wystawa uatrakcyjni takie wydarzenia targowe, jak Agrotravel w Kielcach oraz Targi Lato w Warszawie.

Wyjątkowe międzynarodowe wydarzenie kulturalne odbywające się od 2009 r. eksponuje największe atuty Torunia: wpisane na listę UNESCO gotyckie dziedzictwo, silne związki z astronomią i współczesne osiągnięcia sztuki audiowizualnej. Festiwal przez kilka dni za pomocą światła tchnie nowe życie w stare mury miasta. Wystarczy wyjść na Starówkę by „dotknąć horyzontu, doświadczyć nieskończoności”.

Na sierpień z kolei zaplanowano artykuł o festiwalu, który ukaże się w prestiżowym miesięczniku „National Geographic Traveler”.

To ogromne wyróżnienie. „National Geographic Traveler” to najważniejsza pozycja prasy turystycznej, trafiająca do rąk ludzi w całej Polsce. Mamy nadzieję, że będzie to dla nich zachęta, aby podczas kolejnej edycji Bella Skyway Festival zagościć w Toruniu i zobaczyć jego niezwykłą Starówkę w niecodziennej odsłonie. Toruń to piękne miasto z ogromnym potencjałem turystycznym, który przez działania kulturalne chcemy wykorzystać i wzmocnić — mówi Krystian Kubjaczyk, dyrektor Toruńskiej Agendy Kulturalnej. Jak dodaje: Niezmiernie miło jest podziwiać efekty jakie przyniosło zdobycie nagrody z najwyższej półki. Obecność w mediach społecznościowych, materiałach promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej oraz artykuły w prestiżowych magazynach to dodatkowa reklama dla Festiwalu, ale również dla samego Torunia i całego regionu.

Jak co roku częścią docenionego na arenie ogólnopolskiej Bella Skyway Festival mieli szansę stać się także lokalni artyści. W ramach ogłoszonego naboru projektów mogli oni zgłaszać swoje pomysły na instalacje, projekcje i działania performatywne.

Jak podkreśla Agnieszka Marecka, koordynator festiwalu: Na zgłoszenia pozostało jeszcze kilkadziesiąt godzin! Termin zgłaszania wniosków upływa w dniu 8 marca 2015 roku — formularz zgłoszeniowy można znaleźć w serwisie internetowym festiwalu, w sekcji „Dla Artystów”. Warto z tego skorzystać i zaprezentować swoją pracę podczas Bella Skyway Festival.

  «   Wstecz


Instytucja finansowana ze środków Gminy Miasta Toruń
Partnerzy Toruńskiej Agendy Kulturalnej
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego EEA Grants Promowanie różnorodności kulturowej i artystycznej Kreatywna Europa: Kultura Spectrum 2016 — Transnational Light Mixdoor Erasmus+ Anna Lindh Foundation Fundacja im. Anny Lindh Polska Polski Związek Motorowy enova Agencja Nowa Targi Toruńskie Infocomp DMI Media Grande Coffee
Google+